Etusivu Uudet autot Renault - Uudet autot Täysin uusi Renault Master - Vuoden pakettiauto 2025 (IVOTY)

Täysin uusi Renault Master - Vuoden pakettiauto 2025 (IVOTY)

Renault Master

Täysin uusi Renault Master - Vuoden pakettiauto 2025 (IVOTY)

 

Renault Master on vuoden pakettiauto 2025 eli International Van Of The Year (IVOTY). Master valittiin yksimielisesti voittajaksi 25 Euroopan maata edustavan asiantuntijapaneelin toimesta.

Nyt myös E-Tech 100% electric -voimalinjalla. Renault Master astuu uuteen aikakauteen: sen aerodynaaminen tuulitunnelissa kehitetty muotoilu parantaa tehokkutta. Tämä yhdistettynä uuteen dynaamiseen jarrutusjärjestelmään mahdollistaa diesel versiossa alhaisemman kulutuksen ja Suomen mallistossa jopa 410 km WLTP-toimintamatkan E-Tech 100% electric-versiossa. Masterin kuljettajan ympärille suunniteltu ohjaamo tarjoaa helpon pääsyn kojelautaan ja 10 tuuman näyttöön, jossa on openR link -multimediajärjestelmä sisäänrakennetulla Googlella.

 

  • Kantavuus jopa 1372 g
  • Kyljen liukuovi 1310 mm
  • 2 voimalinjaa - 100% electric tai diesel
  • toimintamatka jopa 410 km (WLTP) ja 87 kWh Renault Master E-Tech 100% electric voimalinjalla (L2H2 3,5T)

 

Katso Renault tavara-automalliston hinnasto.

 

Soita ja kysy lisää Renault -myynnistämme!

Oulu 020 7788 290

Kemi 020 7788 880

Kajaani 020 7788 480

Rovaniemi 020 7788 315

Ylivieska 020 7788 882

Kuusamo* 020 7788 290

*Oulun toimipisteemme automyynti palvelee myös Kuusamossa

 


 

Renault Master

Monta voimalinjaa samalle perusrakenteelle

Muotoilun ja uuden teknologian ansiosta neljännen sukupolven Renault Master on viidenneksen taloudellisempi kuin edeltäjänsä. Polttoaineeksi uudelle perusrakenteelle rakennettuun Masteriin käy niin diesel, sähkö kuin tulevaisuudessa myös vety. Ohjaamo on mukavuudeltaan ja ergonomialtaan kuin henkilöautossa.

Perinteisempää moottorivalikoimaa edustavat neljä Blue dCi -turbodieseliä, joiden tehot ovat 77, 96, 110 ja 125 kilowattia (105, 130, 150 ja 170 hv). Niillä varustettuna kulutus sadalla kilometrillä on pienentynyt 1,5 litraa sadalla Masterin edelliseen sukupolveen verrattuna. Vaihteistoksi voi valita käsivalintaisen tai täysin uuden 9-vaihteisen automaatin.

  • Kaiken ilmanvastukseen panostetun työn ansiosta uuden Renault Master dieselin hiilidioksidipäästöt ovat pienentyneet 39 g/km ollen pienimmillään alle 200 g/km.

 

Diesel

  • maksimivoima 170 hv (125 kW)²
  • vaihdelaatikko automaatti tai manuaali
  • kulutus alkaen 7,5L/100km*

 

Sähkömoottoriksi on kaksi vaihtoehtoa. Niistä ennen kaikkea taajamakäyttöön tarkoitetussa on 96 kilowattia kehittävä sähkömoottori, jonka kanssa ajoakun energiasisältö on 40 kilowattituntia ja toimintamatka 180 kilometriä (WLTP). Toisessa vaihtoehdossa sähkömoottori kehittää 105 kilowattia. Siinä ajoakun energiasisältö on 87 kilowattituntia ja toimintamatka 410 kilometriä (WLTP).

  • 21% pidempi toimintamatka E-Tech 100% electric versiossa verrattuna aikaisempaan (jopa 410 km toimintamatkaa*).

 

E-Tech 100% electric

  • maksimivoima 140 hv (105 kW)²
  • vaihdelaatikko automaatti
  • Kaksi akkuvaihtoehtoa - omien tarpeidesi mukaan. 40 kWh - toimintamatka 170km ja 87 kWh - toimintamatka jopa 410 km.
  • 80% toimintamatkan uudelleenlataus vie vain n.35 min*.

 

Lähitulevaisuudessa Renault Master tulee myyntiin myös vedyllä toimivana polttokennoversiona.

 


 

Renault Master

Helppokäyttöinen työasema

 

Täysin uuden Masterin ohjaamo onkin mukavuudeltaan ja laadultaan hyvin lähellä henkilöautoa. S-muotoinen kojelauta kääntää kaikki näytöt ja katkaisimet kohti kuljettajaa, minkä ohella se luo ohjaamoon tilan tuntua. Materiaalit ovat korkeatasoisia, ja kaikissa Mastereissa on helposti käytettävä, hyvin selkeä 10-tuumainen kosketusnäyttö.

Tavoitteena on ollut luoda käytännöllinen, mukava ja ennen kaikkea laadultaan korkealuokkainen työpaikka. Ohjauspyörässä on laaja korkeus- ja etäisyyssäätö, mikä auttaa löytämään ihanteellisen ajoasennon. Automaattivaihteisissa Mastereissa ajosuunnan valitsin on viety ohjauspyörään, mikä on vapauttanut tilaa keskikonsoliin.

Tilaa uuden Masterin ohjaamossa onkin runsaasti niin matkustajille kuin tavaroille, jopa 135 litraa.

Täysin uusi Master muuttuu kätevästi liikkuvaksi toimistoksi. Kun keskimmäisen istuimen selkänojan taittaa eteen, sen selkänoja toimii pöytänä, jossa on myös paikka tietokoneelle. Lisäksi ohjaamossa on USB-C-portteja, joista saa virtaa tietokoneelle.

Sähkömoottorisissa Mastereissa energiaa voidaan siirtää moneen suuntaan. Niissä on sekä V2L että V2G, mikä tarkoittaa että autolla pystyy lataamaan toista ajoneuvoa tai käyttämään työkaluja auton virralla. Sen lisäksi on mahdollista syöttää virtaa takaisin sähköverkkoon.

 


 

Renault Master

Räätälöitävissä jokaiseen tarpeeseen

Renault Masterissa on uusi perusrakenne, jossa akseliväli on lyhyempi kuin ennen. Yhdessä uudelleen suunnitellun etuakseliston kanssa kääntöympyrä on pienentynyt peräti 1,5 metriä, mikä tekee Masterista paljon aiempaa kätevämmän kaupunkikäytössä.

Uuden jarrujärjestelmän ansiosta jarrujen tehokkuus ja tuntuma pysyvät samoina kuorman muutoksista huolimatta. Automaattinen hätäjarrutus alkaa puolta aiemmin kuin ennen ja jarrutusenergian talteenotto on sähkömoottorissa Mastereissa entistä tehokkaampaa. Kuljettajaa avustavia järjestelmiä on nyt tarjolla peräti 20.

Saman verran on myös erilaisia korivaihtoehtoja, joilla kuormatilan koko vaihtelee 11 ja 22 kuutiometrin välillä. Edelliseen sukupolveen verrattuna liukuovet kyljissä aukeavat nyt neljä senttiä enemmän ja tavaratila on kymmenen senttiä pidempi, mikä tekee siitä luokkansa pisimmän. Kasvanut tavaratilan koko, pituus, leveys ja suurin kantavuus tekevät Masterista ihanteellisen auton luokassaan, joka määrittää uudelleen koko luokan.

 

Renault - Heti toimitukseen - uudet autot